Eğitim programımız Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı çerçevesinde, Dr. Öğr. Üyesi Oktay Aydın tarafından, beyin temelli öğrenme esas alınarak hazırlanmıştır. Beyin temelli öğrenme, anlamlı öğrenme için beynin kurallarının kabul edilmesini ve öğretimin zihindeki bu kurallarla örgütlenmesini içerir. Gerçek bir öğrenme ortamının sağlanması için beynin çalışma şeklini anlamak önemlidir. Programımız beynin nasıl öğrendiği ve çalıştığı yönünde öğrenme ve öğretim yapmayı hedefler.
Çocukları destekleyebilmek için onların becerilerini ve gelişim göstermeleri gereken alanları iyi biliyor olmak önemlidir. Bu bilgileri edinebilmek için ise onları dikkatli bir şekilde gözlemlemek ve gelişimlerini takip etmek gerekir. Bunu sadece bizlerden beklenen, usulen yapılan bir iş olarak değil- önemli ve yararlı bilgiler edinebilmemizi sağlayan bir süreç olarak düşünürüz. Her iki dönemin sonunda, Nar Trio Programının bütün kazanım alanları üzerinden, tamamen veriye dayalı olarak hazırlanan on sayfalık bir raporu ailelerimiz ile paylaşırız.
Ölçme değerlendirmenin çocuğa fayda sağlamasını, yani onun öğrenmesine katkıda bulunması hedefleriz. Ölçme değerlendirme sonunda elde edinilen bilgileri, planlara ve yaratılan öğrenme fırsatlarına entegre ederiz. Çocukların hangi konularda desteğe ihtiyaçları olduğunu saptar, bu ihtiyaçların yapacağımız planlamalarla karşılanmasını sağlarız.
Uygulamalarımız
Minik Öğretmen Uygulaması
Sınıf öğretmenimiz, “Okul Öncesi Eğitim Programına uygun olarak, Minik Öğretmen uygulamasının konusunu belirler. Uygulama kapsamında, öğrencilere, sınıf içinde sorumluluğu ve ne yapacağı anlatılır. Sınıf öğretmenimiz, çocuktan beklediği uygulamayı örnek olarak yapar ve çocuklara öğretir.
Evde özel olarak hazırlanmış bir ortamda, anne- baba öğrenci, çocuğumuz ise öğretmen rolü üstlenir. Çocuğumuz, öğretmenin sınıfta yaptığı yönlendirmeye uygun olarak evde uygulamayı yapar. Uygulamada çok önemli son aşama hafta sonu evde yapılan uygulama ile ilgili geribildirim yazılarını okula iletmeniz olacaktır. Bu yazılar hem evde yapılan uygulama hakkında bilgi almamız hem de öğrencimizin uygulama içinde gelişimini takip etmemiz açısından önem taşımaktadır.
Maskot Uygulaması
Maskot uygulamasında amaç öğrencilerimizin okul içindeki genel ve özel davranışları kazanmaları ve alışkanlık haline getirmeleridir. Ancak uygulamadaki temel hedefimiz öğrencilerimizin dış denetimli olmaları değil, aksine belirli davranışlara dikkati çekip kazandırdıktan sonra iç denetimi geliştirmeleridir. Bu nedenle uygulamanın adımları, kazanım ve hedefleri dinamik olacaktır. Çocukların uyması istenen davranışlar, hazırlanan bir pano ile sınıfa asılacaktır. Gün içerisinde öğrencilerin belirlenen davranışlara uyma durumuna bağlı olarak panoda işaretleme yapılacaktır. Gün bitiminde, panodaki sonuçlar tüm çocuklarla birlikte incelenerek, üzerinde konuşmalar ve değerlendirmeler yapılacaktır. Panodaki sonuca bağlı olarak, önceden seçilmiş olan maskot ödül olarak verilecektir.Maskotlar bir gün süreyle eve götürülecek ve ertesi gün tekrar okula getirilecektir.
Liderlik Kürsüsü
Bu çalışmalarda her öğrencimiz, sınıfta belirlenen bir sıra ile görev almaktadır. Çalışmanın temeli, öğrencilerimizin evden getirdiği bir nesneyi veya paylaşmak istediği herhangi bir konuyu, haberi sınıfta tanıtmasıdır. Ancak nesneyi veya konuyu tanıtmanın dışında bu çalışma çok önemli daha pek çok amaca hizmet etmektedir.
Bunlardan bazıları:
-Sorumluluğunu yerine getirme,
-Kendisi için önemli/ilginç/özel bir nesnenin özelliklerine dikkat etme,
-Topluluk içinde konuşma, sesini doğru kullanma,
-Sunum yapma,
-Bir nesneyi farklı özelliklerini dile getirerek anlatma-Kendisine sorulan sorulara cevap verme gibi…
Portfolyo
Öğrencinin bir veya daha fazla alanda göstermiş olduğu gayret, gelişim ve başarılarını kayıt altına almak ve sergilemek için düzenlenmiş öğrenci çalışmaları koleksiyonudur. Portfolyo öğrencinin çalışmalarından seçmelerdir (örnekler değildir). Aynı zamanda öğrencinin öğretmeni ile uyguladığı bir değerlendirme sürecidir.
Portfolyo süreç içinde pek çok amacı kapsar. Ancak bizler için öncelikli amacı; öğrenciler için öğrenme motivasyonunu geliştirmesi, kendi öğrenme farkındalığını oluşturması ve çok önemli bir sosyal beceri olan sunum becerisini geliştirmesidir.
Uzmanlık Uygulaması
Çocuklarımızla birlikte merak ettikleri bir konuda seçim yapmalarına fırsat verilip, uzmanlık uygulamasında seçmiş oldukları alan hakkında ayrıntılı bir araştırma yapıp, arkadaşlarına sunum yapmaları beklenmektedir. Her gün onlar için hazırlanan rozeti okula girdiklerinde takıp, edindikleri bilgileri, araştırmaların nasıl ilerlediklerinden bahsedecek, öğretmenleri ve arkadaşları ile tartışacak, birbirlerine sorular soracak ve alan uzmanı haline geldiklerinde de sunumlarını yapacaklar. Sizlerden de ricamız araştırmak istedikleri konu ile ilgili destek olmanızdır. (Uygun kaynak ve kitaplar, bilgisayar sunumları, maketler, eşyalar, röportaj vb.) 1. Ve 2. Dönem olmak üzere ayrı iki uzmanlık alanı belirlenmektedir.
Erken yaşta yabancı dil öğretiminde amacımız, çocukların farklı kültürlere olan bakış açılarını zenginleştirmek, yabancı dil öğrenmeye olumlu tutum geliştirmelerini ve bu işi hayat boyu öğrenme düzlemine taşımalarını sağlamaktır.